7 Şubat 2013 Perşembe

Pelinin Yemekleri - Bal kabağı çorbası


Pelintoş Balkabağı tatlısını çok sevdi...
Babası çok seviyor bu tatlıyı boşnaklar çok yaparlar tatlısını,böreğini..
eşime yaptığımda pelinin'de ağzına bir iki tane tıkıştırıveriyorum hanfendi de babası kılıklı seviyor balkabağını :)
Ben hiç tatlısını sevmezdim ama kendim yapınca yiyorum fenada yapmıyormuşum hani ;)
Tatlı tarifi için tık tık ;)

Bu da pelinin bal kabağı çorbası ;)
Hazır pazarlarda çok sık görebileceğiniz çok besleyici ve faydası çok olan bir meyva...
Faydaları o kadar çokmuş kii okuyunca anladımm hazır mevsimiyken bebeklere bol bol yedirelimm ;)

Malzemeler :- 1 su bardağı doğranmış balkabağı
- 1 ufak doğranmış havuç
- 1 küçük boy patates küp küp doğranmış
- 1 ufak soğan
- labne peyniri
- zeytinyağ

Hazırlanışı :önce zeytinyağda 1 tatlı kaşığından biraz fazla soğanları kavuruyoruz sonra patates ve havuçları ekleyip kavuruyoruz sonrada balkabağını ekliyoruz..
üstünü geçecek kadar su ekleyip balkabağı ve patatesler yumuşayana kadar pişiriyoruz..
Sonra bunların hepsini tel süzgeçten geçiriyoruz..
Piştikten sonra ben içine bir tatlı kaşığı labne peynir ekliyorum..
bir dilimde tam buğday ekmeği ekleyip peline yediyorum...

Afiyet bal şeker olsun bebişleree ;)


İşte bu faydalarıı hem bizim için hem bebişlerimizz için ;)



MAGNEZYUM DEPOSU

* Balkabağı tohumları, sağlıklı yağlar içeren 'alpha-linolenic asit' (ALA) bakımından çok zengindir. ALA; modern diyetlerin hepsinde yeteri kadar olan Omega 3 yağ asitlerinden biridir. İltihaplanmayı azaltır, damarları güçlendirir ve trigliseriti düşürür. (Bu sonuçları taze veya kavrulmuş cevizlerle de elde edebilirsiniz.)

* Balkabağı, 'turuncu rengi' itibariyle 'beta karoten' bakımından çok zengindir. Yapılan araştırmalara göre bu özelliğiyle; kalp hastalıkları ve kansere sebep olan DNA zararını önler.

* Balkabağı tohumları ayrıca birçok kişinin yeteri kadar almadığı bir besleyici madde olan magnezyumu da bol miktarda içerir. Kaslarınız düzenli işleyişlerini yerine getirebilmek için magnezyuma ihtiyaç duyar.

* Yaklaşık 28.3 gramlık balkabağı tohumu tüketmek; günlük magnezyum ihtiyacınızın belli bir kısmını karşılar. Daha lezzetli sonuçlar alabilmek için tohumları zeytinyağı, sarımsak veya biberle karıştırarak pişirebilirsiniz.

* Baharatlarla karıştırdığınız tohumları yağlı pişirme kağıdının üzerine serpin ve yaklaşık 130 derecelik bir fırında yarım saat pişirin. Altın rengini alınca ve kıtır kıtır bir kıvama gelince fırından çıkartın.


Kış mevsiminin gelmesiyle manavlarda, marketlerde, adeta masallardan gelmiş gibi duran, sevimli mi sevimli, faydalı mı faydalı, bol lifli harika bir meyve boy göstermeye başladı. Balkabağı…

Balkabağı deyip geçmeyin, sayısız faydası var bu meyvenin aslında. Soframıza her ne kadar sadece bir tatlı türü olarak girse de pek çok şey yapılabilir balkabağından. Özellikle de bebek ve çocukların beslenmesinde güzel tariflere rastlamak mümkün.

Öncelikle nedir balkabağının faydaları kısaca bir hatırlayalım. En önemli özelliği zaten lifli ve besleyici bir gıda olması… İçerdiği beta-karoten (provitamin A), C vitamini ve potasyum sayesinde sağlıklı bir öğün için güzel bir tercih. 1 küçük tabak balkabağı vücudun günlük provitamin A ihtiyacının %25’ini karşılamaktadır. A vitaminin öncül maddesi olan beta-karoten vücurra karaciğerde depolanır ve vücut ihtiyaç duyduğunda A vitaminine dönüşür. Beta-karoten, birçok kanser çeşidinin, kalp krizi ya da felce sebep olan damar sertleşmesi hastalıklarının önlenmesine yardımcı olabilir.  Bağışıklık sistemini destekleyerek vücudun enfeksiyonlara karşı mücadele etmesini sağlar. Bu faydalı vitamin sadece balkabağında yok tabii ki; sarı, turuncu ve koyu yeşil sebze ve meyveler beta karoten açısından zengin olduklarını belli ederler, örneğin havuç, lahana, brokoli, kavun, şeftali, kayısı da beta-karoten açısından zengin besin kaynaklarıdır.

Çocuklara balkabağı ile hazırlayabileceğimiz zengin tarifler olduğunu söylemiştim. Benim kızıma en çok yaptıklarım ise balkabağı çorbası ve muhallebisi olmuştu bebekliğinde. Şimdi ise tatlı olarak tüketmeyi seviyor. Bu mevsimde haftada bir iki gün de olsa hazırlayıp sofranıza koyabileceğiniz lezzetli tarifler var internette. Mesela Patatesli balkabağı çorbası, bebeğiniz için balkabaklı, pirinç unlu bir muhallebi, ya da okul beslenme çantasına bir dilim balkabaklı, portakallı kek güzel seçimlerden olabilir. Yarım kâse balkabağı ile hazırlayacağınız kek hem besleyici, hem de düşük kalorili bir tercih olacaktır. Balkabağı ile çorbasından, tuzlusuna, tatlısına kadar pek çok tarif bulmak mümkün. Aklıma gelenler, balkabaklı börek, mücver, pasta, puding hatta balkabaklı baklava tarifi bile görmüştüm tarifleri araştırdığım dönemlerde.

Sadece çocuklar için değil tabii ki bizler için de çok faydalı balkabağı. Sadece balkabağı da değil, balkabağı ile ilgili pek çok şey faydalı, çiçeğinden, çekirdeğine hatta özellikle de yağına. Kabak çekirdeği yağı içerdiği E vitamini sayesinde önemli bir antioksidan ve zengin bir çinko kaynağı... E vitaminin yaşlanmayı geciktiren etkisini bilmem yeniden hatırlatmaya gerek var mı? En fazla kabak çekirdeğinde bulunan bu yağ adeta mucizevî faydalara sahip aslında. Kandaki trigliseridleri azaltıyor, kolesterolü düşürmeye, bağırsak, prostat gibi kanser türlerini önlemeye yardımcı oluyor.

Özetle balkabağı öyle sıradan bir masal efsanesi değil, evet belki bir arabaya dönüşmüyor ama içeriğindeki mucize ile üzerimizde çok daha faydalı değişikliklere neden olabiliyor. Kış bitmeden bol bol balkabaklı tarifler denemeniz ve afiyetle tüketmeniz dileğiyle.


Kaynak : bebek.com

4 yorum:

  1. bende bu çorbadan yaptım dün:)ben içine 1 sap pırasa ve kemik suyuda ekledim tadı güzel oluyor,benim bebeğim 7.5 aylık ben günde 2 öğün ek gıda veriyorum sadece gerisi hep anne sütü çünkü bebeğim çok güzel kilo alıyor maşallah siz günde kaç öğün ek gıda veriyordunuz bide bukadar güzel bloğa niye hiç yorum yapılmıyor merak ettim sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun kuzucuğa içine istenilen sebze konulabilir tabi et suyuda lezzet katmıştır ;)
    bencede en güzeli anne sütü..
    pelinde ek gıdaya tam olarak 7.ayda geçtim bende anne sütüyle tamamladım öğünlerini hep..
    şimdi büyüdüğü için ve memeye çok düşkün olduğu için ek gıdaya ağırlık verdim..

    çok tatlısın bu arada ;) gizli takipçilerim var sanırım ;)
    amacım yeni acemi annelere faydalı olabilmek bende acemi anneyim deneye deneye öğreniyorum herşeyi ;) mesela pelinin sevmediği çorbalarda oluyor onları eklemiyorum yazmıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederiz,valla ben hamilelik sürecinden beri takip ediyorum sizi ,başka tariflerinizide bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka denicem daha önce balkabaklı bir tarif denemiştim sevmiştide ama budahar güzel olcak gibi

    YanıtlaSil

Yorum yaptığın için teşekkürler muahh :X