8 Kasım 2010 Pazartesi

Kabak Tatlısı...

Kabak tatlısı ilk denememdi ama kocacım çok çok beğendii...
Ama ben kabak tatlısını hiç sevmem :)
Azcuk tadına baktım hakkaten güzel yapmışım ;)
Sırf Kocacım bu tatlıyı seviyor diye yaptım yoksa hayatta yapmazdım :)
Denemek isteyen ve sevenler için işte tarif ;)

Malzemeler :
1kg tatlı kabak
2 su bardağı toz şeker
Ceviz

Yapılışı :
1 gün önceden kabakları pişireceğiniz tencereye küp küp doğrayın...
Üstüne şekeri dökün kapağını kapatın..





Ertesi gün kabakları suyun içinde yüzüyor göreceksiniz işte aynen böyle ;)
Kendi suyunu şekerle öyle bir salmışkii şaşırdım görünce ;)
Sonra direk pişmesi için ocağa koyuyoruz ve kabaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz..








Sonra cam bir borcam içersine alıyoruz fazla şerbeti üstünde 1 kepçe gezdirdim geri kalanı dökmedim çok tatlı olmasın diye...
sonrada 10 dk.sıcak fırına koydum pişirdimm...
üstüne ceviz döküp servis yapın...








Afiyet Bal şeker olsunn ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığın için teşekkürler muahh :X