31 Ağustos 2012 Cuma

Üzümlü Kurabiye...



Evde çokca kuru üzüm olunca ne yapayım ne yapayım dedim..Canım şöyle çayın yanında gidecek güzel bir kurabiye çekti...

Aynı pastane kurabiyeleri gibi oldu tek lokmalık lezzetli...
Tarif netten çeşitli sitelerden aldım kafama göre malzemelerini birleştirdim :)

Buyrun buda benim Bayatlamayan Üzümlü Kurabiye tarifim ;)

Malzemeler
4,5 Su bardağı Un
1 Su bardağı Şeker

2 Yemek Kaşığı Yoğurt
2 Yumurta

250 gr Margarin
2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
1 Tatlı Kaşığı Tarçın

1 Paket Kabartmatozu
1,5 Su bardağı yıkanmış temizlenmiş kuru üzüm

Hazırlanışı
Önce margarini oda sıcaklığında yumuşamasını bekleyin.
Ardından,şekeri,yoğurtu,yumurtayı(bir tanesinin sarısını ayırın),sıvı yağı ekleyin,ve yoğurun...
Unu eleyip ekleyin,sonra kabartma tozu ve tarçını ekleyin..Kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun ardından dilediğiniz kadar üzümü ekleyin ben 1,5 su bardağı koydum...
sonra elinizle yuvarlak yapıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizin..Üzerine ayırdığınız 1 tane yumurta sarısını sürün isterseniz üzerine toz şekerde serpebilirsiniz ;)
175 derece önceden ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirin yaklaşık 30 dk..ama siz yinede takip edin fazla pişmesin ;)


Afiyet bal şeker olsun ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığın için teşekkürler muahh :X