31 Aralık 2011 Cumartesi

Örgü Bebek Yeleği


Bebişkomun cinsiyetini öğrendikten bir süre sonra havaların soğumasıyla birlikte akşam işten geldikten sonra örgü örmek en büyük keyfimdir..
Sanki örgü örerken stres atıyorum :)

Buda canım kızıma ilk ördüğüm yeleklerden biri 1,5 günde bitirdim aslında yeni doğanlar için 3.aya kadar giyer sonra olursa bolero niyetine giyer :)

Ona uygun birde saç bantı yaptım çok cici bişe oldu :)
patiklerinide acaba yapsamıydım ;)

Kızımın sağlıkla doğup giydiği günleride görürüz inşallahh...

Nasıl ördüğüme gelince
Yelek için
İp :Kartopu gonca kırmızı
Şiş No : 4

Yapılışı : 52 ilmekle arka kısmından başlanıyor.
5 sıra haroşa ördüm lastik kısmı..
5 sıra olunca kenarlardan 6 tane haroşo ördüm orta kısmını düz örgü ördüm..
Toplam 100 sıra sanırım ördüm yaklaşık 30-35 cm kadar...

18 ilmek sağ ön için örüp şişte beklettim..
16 ilmek yaka için kestim.Kalan 18 ilmeğide sol taraf için örmeye başladım..

3 sıra haroşa yapıp,6 sıra düz örüyoruz.

Koltuk kısmındaki yuvarlaklığı oluşturmak için 4 ilmeği 3 sırada bir olmak üzere hep haroşa olarak örüyoruz.

9 adet düz örgü oluştukdan sonra en son 3 üç sıra haroşayıda yapıp ilmekleri kesiyoruz.Diğer tarafıda aynı ölçülerle örüyoruz.kenarınada tığ oyası yaparak yelek-boleromuzu bitiriyoruz.Benim gibi isterseniz incileride dikerek cici yeleği bitiriyoruzz ;)

Kolay gelsin ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığın için teşekkürler muahh :X